zaterdag 31 maart 2012

Goudse Houtloop


Als afsluiting van mijn trainingen voor de marathon van Utrecht had ik vandaag een 10 kilometer wedstrijd op het programma. Het toneel voor deze wedstrijd was het Goudse hout in Gouda.
Om 9:15 uur werd ik opgehaald door mijn sportieve zusje Nanda die inmiddels ook loopverslaafd is en vandaag ging voor een pr.
Na samen met Nanda warm gelopen te hebben gingen we richting start waar inmiddels ook wat supporters waren aangekomen in de vorm van mijn vrouw met haar vader en natuurlijk mijn grootste fan ''Levi'' mijn zoon.
Om 10:05 uur klonk de startfluit en gingen we van start met een klein groepje lopers voor 2 rondjes van 5 kilometer. Het plan voor vandaag was om lekker door te lopen, maar niet te gek doen ivm de marathon van volgende week.
Vanaf de start pakte ik gelijk de kop van de wedstrijd en kreeg twee lopers mee met z'n drieen liepen we de eerste kilometer in 3:40 min. Met het ingaan van kilometer 2 haakte er al 1 loper af en gingen we met z'n tweeen verder in een tempo van 3:55 min/km. Ik deed al het kopwerk de andere loper bleef achter me lopen, ik dacht eerst nog lekker bij elkaar te blijven maar als ik toch al het kopwerk moet doen kan ik net zo goed alleen gaan lopen dus ik versnelde iets naar 3:52/3:50 min/km.,en weg was mijn volger.
Doorkomst 5 km 18:59 min. Bij doorkomst werd ik luid aangemoeding door de supporters waar inmiddels ook de man en dochter van Nanda bij gekomen waren. Ronde 2 kon ik lekker door blijven lopen en kon de overwinning me niet meer ontglippen.
Ik finishte tevreden in een tijd van 0:38:14 en kreeg een manderijn als beloning voor de geleverde prestatie.
Ook Nanda kan tevreden terug kijken op deze loop zij liep een mooi nieuw pr. van 0:56:48.
Om uit te lopen ben ik op het gemakkie naar huis gelopen, die 5 km kon er nog wel bij.

1 opmerking:

Alvast bedankt voor je reactie!!!